Te comparto 2 misiones que forjaron mi carácter como gamer! - Temática Especial Ready Player Hive: Misión favorita y/o más odiada en un videojuego (Es/En).

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Tapa RPH Mision favorita y más odiada.jpg


Portada creada del: Gameplay / Cover created from: Gameplay


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Un gran saludo comunidad de Geek Zone! Quiero darles la bienvenida a mi participación en la temática de esta semana llamada: tu misión favorita y más odiada de los videojuegos, y wow! Tantos títulos que he probado con misiones casi imposibles y otras tan memorables y satisfactorias que la he repetido una y otra vez. En ese contexto hoy quiero compartirte esa misión que que odié con todas mis fuerzas y aquella que quedo grabada a fuego en mi memoria de tantas veces que la jugué. Comencemos!

A big hello Geek Zone community! I want to welcome you to my participation in this week's theme called: your favorite and most hated mission in video games, and wow! So many titles that I have tried with almost impossible missions and others so memorable and satisfying that I have repeated them over and over again. In that context, today I want to share with you that mission that I hated with all my might and the one that was burned into my memory from so many times I played it. Let's begin!

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Lucas Arts y Los Videojuegos/Lucas Arts and Video Games

Originalmente llamado LucasFilm Games en 1982 esta rama de la compañía de George Lucas estaría encargada al entretenimiento en los videojuegos siendo su primer lanzamiento en 1984. No es la intención de este post hablar de todo el acervo histórico de esta compañía antes de ser devorada por Disney, pero si vale la pena mencionar que durante su existencia crearon verdaderas joyas de los videojuegos y uno de ellos fue Super Star Wars Empire Strikeback para Snes.

Originally called LucasFilm Games in 1982, this branch of George Lucas' company would be in charge of video game entertainment, with its first release in 1984. It is not the intention of this post to talk about the entire historical heritage of this company before being devoured by Disney, but it is worth mentioning that during its existence they created true video game gems and one of them was Super Star Wars Empire Strikeback for Snes.

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Captura tomada del gameplay/Screenshot taken from gameplay

Recuerdo gratamente este título de plataformas y simulación de vuelo, todo en este juego era impecable desde la jugabilidad hasta el sonido. Por eso cuando conseguí mi Nintendo 64 tuve la oportunidad de probar un juego exclusivo de Lucas Arts para esta consola: Star Wars: Shadow of the Empire.

I fondly remember this platform and flight simulation title, everything in this game was impeccable from the gameplay to the sound. That's why when I got my Nintendo 64 I had the opportunity to try out an exclusive Lucas Arts game for this console: Star Wars: Shadow of the Empire.


Captura tomada del gameplay/Screenshot taken from gameplay

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Shadow of the Empire: La verdadera esencia de Star Wars/Shadow of the Empire: The true essence of Star Wars

It was 1996 and Lucas Film had the intention of paving the way for its prequels that would come out at the end of the millennium but previously they would make a remaster of the original trilogy (1997) and before that through Lucas Arts they would release multimedia material on a Star Wars spin off located between episodes 5 and 6 that would be called Star Wars: Shadows of the Empire.

Era 1996 y Lucas Film tenía la intensión de preparar el camino para sus precuelas que saldrían a finales del milenio pero previamente harían un remaster de la trilogía original (1997) y antes de eso a través de Lucas Arts sacarían material multimedia sobre un spin off de Star Wars Ubicado entre los episodios 5 y 6 que se llamaría Star Wars: Shadows of the Empire.

Captura tomada del gameplay/Screenshot taken from gameplay

La versión novelizada escrita por Steve Perry nos narra la historia de Dash Rendar un contrabandista Corelliano al igual que Han Solo, que debe ayudar a Luke Skywalker a rescatar a la princesa Leia de las garras del príncipe Xizor líder de la organización criminal Black Sun cuyo objetivo final es derrocar a Darth Vader como mano derecha del emperador.

The novelized version written by Steve Perry tells the story of Dash Rendar, a Corellian smuggler like Han Solo, who must help Luke Skywalker rescue Princess Leia from the clutches of Prince Xizor, leader of the criminal organization Black Sun whose ultimate goal is to overthrow Darth Vader as the Emperor's right-hand man.

Captura tomada del gameplay/Screenshot taken from gameplay

Al igual que en el juego de Snes este título combina no solo simulación de naves y vehículos, sino también plataformeo en 3era persona y justamente en esa parte es donde el juego se vuelve infernalmente difícil.

Just like the SNES game, this title combines not only ship and vehicle simulation, but also 3rd-person platforming, and it is precisely in this part that the game becomes hellishly difficult.

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Misión en Ord Mantel: Un infierno de plataformas con un final boss memorable/Mission in Ord Mantel: A platform hell with a memorable final boss

La misión en cuestión es ir al depósito de chatarra de Ord Mantel para encontrar al mercenario IG-88, un peligroso asesino a sueldo que conoce el paradero de Boba Fett para así enfrentarlo y salvar a Han Solo. El mundo en sí transcurre en rieles que transportan chatarra espacial para ser procesada y debemos saltar entre una y otra para llegar al final de la planta procesadora de chatarra.

The mission in question is to go to the Ord Mantel junkyard to find the mercenary IG-88, a dangerous hitman who knows the whereabouts of Boba Fett in order to confront him and save Han Solo. The world itself runs on rails carrying space scrap to be processed, and you must jump between them to reach the end of the scrap processing plant.

Imagenes tomadas del Gameplay/Images taken from the Gameplay

Siendo uno de los primeros juegos salidos para la N64 se nota la principal dificultad de estos juegos de plataformas en 3d: la cámara. Será tu peor enemigo ubicándose en lugares que no te dan una visual adecuada para hacer los saltos y el otro detalle es que no estaremos solo habrán enemigos y droides que no dudarán en dispararnos.

Being one of the first games released for the N64, the main difficulty of these 3D platform games is noted: the camera. It will be your worst enemy, placing itself in places that do not give you an adequate view to make the jumps and the other detail is that we will not be alone, there will be enemies and droids that will not hesitate to shoot us.

Imagenes tomadas del Gameplay/Images taken from the Gameplay

La abrumadora cantidad de enemigos, en conjunto con los saltos de precisión hacen de esta misión un infierno y además debes considerar que si mueres comienzas en un punto de guardado muy alejado de donde te quedaste. Si logras sobrevivir a todo esto debes entonces prepararte para enfrentar al jefe de este nivel: IG-88.

The overwhelming amount of enemies, together with the precision jumps make this mission a hell and you must also consider that if you die you start at a save point very far from where you left off. If you manage to survive all this you must then prepare to face the boss of this level: IG-88.

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Final Boss: IG-88

IG-88 es una modificación de los antiguos driodes centinelas IG-86, su alta velocidad lo hace un objetivo difícil de ubicar, se encuentra en los depósitos de chatarra lo que hace difícil ubicarlo, entre su arsenal tiene misiles teledirigidos y a corta distancia te ataca con un rifle de pulso que hace un daño enorme.

IG-88 is a modification of the old IG-86 sentinel driods, its high speed makes it a difficult target to locate, it is found in junkyards which makes it difficult to locate, among its arsenal it has guided missiles and at short distance it attacks you with a pulse rifle that does enormous damage.

Imagenes tomadas del Gameplay/Images taken from the Gameplay

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La gran dificultad para derrotar a este jefe no es casualidad, este droide tuvo sus propios comics en la serie legends, su aparición fue un breve cameo en el Imperio Contrataca pero al igual que Boba Fett se volvió un personaje de culto con una historia expandida en los comics y series como The Mandalorian. Por tanto este enemigo hará valer su reputación como cazarrecompensas y luego de un arduo intercambio de blasters finalmente pudimos derrotar a este enemigo.

The great difficulty in defeating this boss is no coincidence, this droid had its own comics in the legends series, its appearance was a brief cameo in The Empire Strikes Back but like Boba Fett it became a cult character with an expanded story in comics and series such as The Mandalorian. Therefore this enemy will make good on its reputation as a bounty hunter and after an arduous exchange of blasters we were finally able to defeat this enemy.

Imagenes tomadas del Gameplay/Images taken from the Gameplay

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Horror auténtico con Alien Isolation/Authentic horror with Alien Isolation

Los años 2013 y 2014 fueron interesantes para los videojuegos, particularmente en los juegos de terror que parecían alcanzar el ocaso con la llegada de cientos de títulos FPS basados en la guerra moderna, un nicho encabezado por CoD y Battlefield. En aquellos años títulos como Outlast y Slenderman proponían un concepto de terror novedoso el se supervivencia, donde no podías combatir sino ocultarte y huir. Sería aquel 2014 que Sega nos traería un juego que al día de hoy sigue considerándose una joya: Alien Aisolation.

The years 2013 and 2014 were interesting for video games, particularly in horror games that seemed to reach the end with the arrival of hundreds of FPS titles based on modern warfare, a niche headed by CoD and Battlefield. In those years, titles like Outlast and Slenderman proposed a novel concept of survival horror, where you could not fight but hide and flee. It would be in 2014 that Sega would bring us a game that to this day is still considered a gem: Alien Isolation.

Imagenes tomadas del Gameplay/Images taken from the Gameplay

Este juego fue un antes y un después para el genero, revitalizándolo y convirtiéndose en un referente para otros juegos como Resident Evil VII. Creado por Creative Assemble, este juego es un spin off basado estrictamente en la primera pelicula de Alien de 1979. Aquí tomamos el papel de Amanda Ripley, hija de Ellen Ripley e ingeniera de Weyland-Yutani que al enterarse de una pista del paradero de su madre en una Estación espacial cerca del sistema Zeta Reticuli, decide investigarla.

This game was a turning point for the genre, revitalizing it and becoming a reference for other games like Resident Evil VII. Created by Creative Assemble, this game is a spin off based strictly on the first Alien movie from 1979. Here we take the role of Amanda Ripley, daughter of Ellen Ripley and an engineer at Weyland-Yutani who, upon learning of a lead on her mother's whereabouts on a space station near the Zeta Reticuli system, decides to investigate it.

Imagenes tomadas del Gameplay/Images taken from the Gameplay

Al llegar a la estación Sevastopol, ésta no responde y deciden abordarla directamente pero al ocurrir una explosión en la estación terminamos solos sin más remedio que abordar la estación y darnos cuenta que esta en el más completo caos y en particular, la presencia de un asesino que mutila a sus víctimas.

Upon arriving at the Sevastopol station, it does not respond and they decide to board it directly, but when an explosion occurs at the station we end up alone with no choice but to board the station and realize that it is in complete chaos and in particular, the presence of a murderer who mutilates his victims.

Imagenes tomadas del Gameplay/Images taken from the Gameplay

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El Xenomorfo: Una amenaza constante/The Xenomorph: A constant threat

El objetivo del juego es obtener información del paradero de nuestra madre, pronto nos damos cuenta que la estación se encuentra en cuarentena por la presencia de una criatura extraterrestre visceralmente agresiva y que no podremos matar: El xenomorfo.

The objective of the game is to obtain information about the whereabouts of our mother. We soon realize that the station is in quarantine due to the presence of a viscerally aggressive extraterrestrial creature that we cannot kill: The Xenomorph.

Imágenes tomadas del Gameplay/Images taken from the Gameplay

La IA de la criatura es extremadamente alta y estará constantemente acechándonos por lo que el juego es en esencia un survival parcialmente de sigilo ya que habrá otros enemigos que si podremos derrotar. Este es un juego que demuestra el amor de los diseñadores por la obra cinematográfica ya que tiene un cuidado extremo en la iluminación y los detalles.

The creature's AI is extremely high and it will be constantly stalking us, so the game is essentially a survival game partially based on stealth, as there will be other enemies that we can defeat. This is a game that demonstrates the designers' love for cinematographic work, as it takes extreme care in lighting and details.

Imágenes tomadas del Gameplay/Images taken from the Gameplay

Un detalle que aumenta la dificultad de este juego es que no guarda automáticamente, al igual que los Resident Evil de antaño debes ubicar un puesto de guardado, pero a diferencia del juego de Capcom, donde estos puntos estaban en zonas seguras, aquí los puntos de guardado están expuestos y la criatura puede atacarte en ese momento de vulnerabilidad.

One detail that increases the difficulty of this game is that it does not save automatically. Like the Resident Evil games of yesteryear, you must locate a save point, but unlike the Capcom game, where these points were in safe areas, here the save points are exposed and the creature can attack you in that moment of vulnerability.

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Misión favorita: Purga del nucleo de fusión y destrucción del nido xenomorfo/Favorite mission: Purge the fusion core and destruction of the Xenomorph nest

Imágenes tomadas del Gameplay/Images taken from the Gameplay

A medida que avanzamos en el juego nos enteramos que la compañía fue adquirida de manera forzosa por Weyland-Yutani con la orden expresa a todo el personal sintético de mantener la criatura con vida y prescindir del personal humano que ha sobrevivido. La única manera de evitar un desastre mayor es colapsando el nucleo de fusión en la estación y huír en una nave de escape.

As we progress through the game we learn that the company was forcibly acquired by Weyland-Yutani with the express order to all synthetic personnel to keep the creature alive and to dispense with the surviving human personnel. The only way to avoid a major disaster is to collapse the fusion core on the station and flee in an escape ship.

Imagenes tomadas del Gameplay/Images taken from the Gameplay

Nuestra misión entonces es en resumen sobrecargar el reactor pero para nuestra mala suerte nos damos cuenta que el núcleo es al mismo tiempo el nido xenomorfo donde cuerpos de sintéticos y humanos se encuentran en forma de capullos para producir más xenomorfos, esta misión es simplemente acojonante sientes que estas en una escena más de la película!

Our mission then is to overload the reactor but to our bad luck we realize that the core is at the same time the xenomorph nest where synthetic and human bodies meet in the form of cocoons to produce more xenomorphs, this mission is simply scary you feel like you are in another scene from the movie!

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La suma de todos los miedos/The sum of all fears

Una vez que escapamos del nido xenomorfo, evitando todas esas criaturas de pesadilla, el siguiente paso es activar la purga del reactor para sobrecargarlo y en una escena que es tan espectacular como horrorosa, nos darnos cuenta que no es solo 1 xenomorfo sino muchos más que escapan del núcleo del reactor.

Once we escape from the xenomorph nest, avoiding all those nightmarish creatures, the next step is to activate the reactor purge to overload it and in a scene that is as spectacular as it is horrifying, we realize that it is not just 1 xenomorph but many more escaping from the reactor core.

Imagenes tomadas del Gameplay/Images taken from the Gameplay

En una carrera contra el tiempo debemos salir al espacio exterior desacoplar la nave de escape y poner en rumbo de colisión con el planeta la estación Sevastopol y es alli en ese momento crucial donde atestiguamos la suma de todos los miedos: no uno sino 3 xenomorfos mostrando sus fauces listas para atacarnos, es sin duda la representación gráfica del horror cósmico.

In a race against time we must go out into outer space, uncouple the escape ship and put it on a collision course with the planet Sevastopol station and it is there at that crucial moment where we witness the sum of all fears: not one but 3 xenomorphs showing their jaws ready to attack us, it is without a doubt the graphic representation of cosmic horror.

Imagenes tomadas del Gameplay/Images taken from the Gameplay

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Y bien amigos con estos 2 juegazos de su época que han logrado cruzar las puertas de la gloria me despido, espero que hayan sido de tu agrado particularmente ambos títulos tienen un lugar particular en mi corazón gamer, el de Star Wrs por que apartir de este título surgieron los Rogue Squadron y el de Alien Isolation por que es mi película de ciencia ficción favorita. Nos vemos en una próxima temática amigos. Saludos!

Well, friends, with these two great games of their time that have managed to cross the doors of glory, I say goodbye. I hope you liked them. Both titles have a special place in my gamer heart, Star Wars because this title gave rise to Rogue Squadron, and Alien Isolation because it is my favorite science fiction movie. See you in a next theme, friends. Best regards!

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Referencias de imagenes /Image references

Star Wars: Shadows of the Empire Cover

Alien Poster 1979


Todas las imágenes fueron tomadas directamente del gameplay, los gifs fueron generados usando el software screentogif. La traducción se realizó con la herramienta Deepl

All images were taken directly from the gameplay, the gifs were generated using the software screentogif. The translation was done with the Deepl tool.

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La nostalgia que me produjo ver Star Wars, pero conocia la demas historia, muy bien explicado 😮 Lamentablemente nunca pude jugar ningún alíen realmente me pone los pelos de punta y eso que amo el terror jaja ya con tu explicación entendí bastante

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Gracias por tu comentario bro, si he estado pensando en hacerle un post a los juegos de esta compañía antes que fuera devorada por Disney. Uno en particular destaca por encima de todos: Star Wars: 1313. Saludos.
!BBH

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